Trükkök, tippek, taktikák… – Mindezek kellenek a munkába jutáshoz? 6. kulcs a munkavállaláshoz



Az ügyfeleim munkavállaláshoz szükséges portfoliójában igen sok esetben valamilyen problémás rész látható: gyakorlati idő hiánya, képzettség hiánya vagy munkanélküli eltöltött időszakok, stb. Mit javaslok ilyenkor?! Néhány ajánlást szívesen megosztok:
·         Lukak az önéletrajzban: vegyük górcső alá a feladatokat, amit regisztrált munkanélküliként végeztünk.. Majd szűrjünk ki belőle olyan dolgokat, amelyek munkafeladatnak is felfoghatók. Zsuzsanna ügyfelem felújította lakását, amely idő alatt nem dolgozott. Mindezt önéletrajzában úgy tüntette fel: menedzselte az átépítési munkálatokat, gazdasági és pénzügyi tervet készített és irányította a segédmunkásokat.
Jó példa arra, hogyan korrigáljuk önéletrajzunkat és közben hogyan maradjunk a valóság talaján.
·         Fontos! Ha pl. ápolási feladatok miatt kiszorulunk a munkaerőpiacról, vállaljunk heti néhány órában, érdeklődésünknek megfelelő önkéntes munkát. Képezzük tovább magunkat, így nem kopnak meg képességünk, készségeink és az elszigetelődésből eredő depressziót is megelőzhetjük.
·         Nincs megfelelő gyakorlatunk: Gyakorlatot nemcsak munkahelyen lehet szerezni, hanem bármilyen más területen, például: háztartási munkák során, vagy családi és a baráti körben hobbi terén.
A következők illeszthetők bele egy hiányos cv-be- természetesen, csak ha igaz ránk.

A következő munkafeladatokat végeztem és jártasságot szereztem:
o    telefonos kapcsolattartás
o    szervezési feladatok
o    nyomtatványok precíz, pontos kitöltése, kezelése
o    tehermentesítés
o    érkező vendégek fogadása

Egyéb kompetenciáim:
o    számítógép felhasználói szintű ismerete (M. Word, Excel, PPT, stb.)
o    időmenedzsment (időpont egyeztetés, határidők koordinálása)
Személyiség jellemzőim
o    precíz, igényes
o    megbízható
o    csapatjátékos
o    proaktív
o    derűs

Másik lehetőség a funkcionális önéletrajzhoz, ahol nem kronológiailag, hanem összesítve adjuk meg milyen munkakörökben dolgoztunk:

o   4 év irodavezetői munkakör
o   5 év titkárnői munkakör
o   2 év adatrögzítői munkakör

Véleményem szerint trükkök nem kellenek a munkába jutáshoz, de remélem néhány tippet tudtam szolgálni.
Mandics

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések